נשאלת השאלה הייכן היה האדם כשחווה הייתה עם הנחש?

ובכן האדם היה עם חווה -  וַתִּתֵּןגַּם-לְאִישָׁהּעִמָּהּ, וַיֹּאכַל. מכאן שהאדם היה עמה!!!

מכאןנשאלת השאלה מדוע אדם לא התערב למנוע את האיסור? –

ובכןחווה הייתה השלטת מבין שניהם  לכן האדם  לא התערב - וַתִּתֵּן גַּם-לְאִישָׁהּ עִמָּהּ,וַיֹּאכַל.

 אישה–האיש שלה, לעומת אברהם ושרה אישתו האישה שלו.  אדם היה תחתיה מבחינה היררכית  היא שלטה בו .

איך יודעים שאדם היה תחתיה מבחינה היררכית  או שהיא הייתההשלטת מבין שניהם – לפי העונשים!!!  כל אחדקיבל את ההיפך ממה שהיה חיובי אצלו לפני המעשה.

אל הנחש אמר על גחונך תלך לא תוכל לעמוד!!!!!

ואיבה אשית בין זרעך ובין זרעה.: ג,טו וְאֵיבָהאָשִׁית, בֵּינְךָ וּבֵין הָאִשָּׁה, וּבֵין זַרְעֲךָ, וּבֵין זַרְעָהּ: הוּא יְשׁוּפְךָ רֹאשׁ, וְאַתָּה תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵב. היכן שרציתה להשפיע משם תצפה לזרעה שיחפס לפגוע בך.

אֶל-הָאִשָּׁה אָמַר, הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְוְהֵרֹנֵךְ--בְּעֶצֶב, תֵּלְדִי בָנִים;הַרְבָּה אַרְבֶּה   מכיוון שלדעתי כפי שיובן בהמשך החטא קשור באברהמין של האשה  שם מקור העונש שלה,האשה  תישא את העונש כל חודש וחודש על ידיהמחזור החודשי  (הַרְבָּה אַרְבֶּה) יחזורעל עצמו!!!  בעצב תלדי בנים, בכאב,  בזמן הלידה האשה תרגיש כאב!!! מכאן אני מניחשהחטא קשור באבר המין ומכאן כנראה שישמשה עם הנחש !!!!!!
 וְאֶל-אִישֵׁךְ, תְּשׁוּקָתֵךְ, התשוקהתהיה אל בעלה:  וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה
כִּיטוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָל וְכִי תַאֲוָה-הוּאלָעֵינַיִם, (כנראה שהיתה לה תשוקה לנחש)
 וְהוּא, יִמְשָׁל-בָּךְ
האשה הייתה השלטת והאחריות הייתה עליה מכיוון שבמקרא הזה  האישה לא הייתה אחראית על מנת לעצור את עצמה מלעשותאת המעשה, האחריות נלקחת ממנה  ועברה לאדם.

זאת לא פעם יחידה שה' שינה דבר שהיה מיועד מלחתחילה:  ראה מקרה חטא העגל , לפני חטא העגל הבכורות היוצריכים לשרת בבית המקדש\אוהל מועד לאחר החטא התפקיד עבר ללווים!!!


ג,יז
 וּלְאָדָםאָמַר, כִּי-שָׁמַעְתָּ לְקוֹל אִשְׁתֶּךָ, וַתֹּאכַל מִן-הָעֵץ, אֲשֶׁרצִוִּיתִיךָ לֵאמֹר לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ--אֲרוּרָה הָאֲדָמָה, בַּעֲבוּרֶךָ, בְּעִצָּבוֹןתֹּאכְלֶנָּה, כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ ג,יח וְקוֹץוְדַרְדַּר, תַּצְמִיחַ לָךְ; וְאָכַלְתָּ, אֶת-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה ג,יט בְּזֵעַתאַפֶּיךָ, תֹּאכַל לֶחֶם, עַד שׁוּבְךָ אֶל-הָאֲדָמָה, כִּי מִמֶּנָּהלֻקָּחְתָּ:  כִּי-עָפָר אַתָּה, וְאֶל-עָפָר תָּשׁוּב.

אדם היה אמור להיות בגן עדן להנות ממנו ולקבל הכל ללא מאמץ.
וּלְאָדָם אָמַר, כִּי-שָׁמַעְתָּ לְקוֹל אִשְׁתֶּךָ מהיום והלאה אתה אמור להחליטולקבוע, האחריות עוברת אליך  לא כזכות אלאכחובה!!!!!!!!!!! מסקנה לא לומר כך אמר הרב או כל אחד אחר לכל אדם יש אחריות  על מעשיו מכאן יש כלל חשוב שלדעתי צריך להיותאבן דרך לכל אדם בכל מצב: בראשית,
יז,א וַיְהִי אַבְרָם, בֶּן-תִּשְׁעִיםשָׁנָה וְתֵשַׁע שָׁנִים; וַיֵּרָא יְהוָה אֶל-אַבְרָם, וַיֹּאמֶר אֵלָיואֲנִי-אֵל שַׁדַּי--הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי, וֶהְיֵה תָמִים.לא להתחכם צריך גם להשתמש בהגיון הבריא לא לסטות ימינה או שמאלה  ובכל זאת להשתמש בהיגיון.
על מנת להבין את הנקודה הבאה צריך להבדיל בין שלושת המיליםהבאות: איתה, עימה, יחדיו.

איתה – פיזית  כן אבל ממש ממשלא מחשבתית\הכרתית  ולא נפשית.

עימה – פיזית כן  נפשית כן ו לאמחשבתית\הכרתית .

יחדיו - פיזית כן  נפשית כןמחשבתית\הכרתית כן .

וַתִּתֵּן גַּם-לְאִישָׁהּ עִמָּהּ,וַיֹּאכַל. האדם היה עימה  אבל מבחינה הכרתית מחשבתית הוא לא הסכים עם חוהלכן האדם קיבל  את האחריות או בגלל היותו"ראש קטן"

 

אֲרוּרָה הָאֲדָמָה, בַּעֲבוּרֶךָ, בְּעִצָּבוֹןתֹּאכְלֶנָּה, כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ, האדמה לא תקל עליך למרות שממנה יצאת תצטרךלעבוד קשה על מנת שתוכל להפיק ממנה משהו.
נשאלת השאלה מהו עץ הדעת???

לדעתי עץ הדעת הוא קיום יחסי מין. מכאן נובע  שעץ החיים גם הוא קיים בגוף האדם מה שאנו לאיודעים מהו ואיך להישתמש בו!!!!!!!!!!!!!!!

יש לי בכל הנושא הזה עיניינים לא פתורים!!!

1.      אםעץ הדעת טוב ורע הוא יחסי מין ואם האשה שימשה עם הנחש וכתוב שגם האדם אכל מעץ הדעת טוב ורע  אז גם האדם השתתף בקיום היחסים אם כך מדועעונשו לא קשור ביחסי מין או באיבר מין שלו?

לפי רש"י הנחש קיים יחסים עם האישה , מיד  לאחר "שאכלו" מעץ הדעת  כתוב :
וַתִּתֵּן גַּם-לְאִישָׁהּ עִמָּהּ, וַיֹּאכַל
 ג,ז וַתִּפָּקַחְנָה,עֵינֵי שְׁנֵיהֶם, וַיֵּדְעוּ, כִּי עֵירֻמִּם הֵם; למה מוזכר כי ערומים הם כי היה משהו שקשור באברי המין. דברנוסף  בתורה כתוב בכל מקום של יחסי מין"וידע"
ומיד לאחר הסיפור של גן עדן כתוב : ד,א
 וְהָאָדָם,יָדַע אֶת-חַוָּה אִשְׁתּוֹ; וַתַּהַר, וַתֵּלֶד אֶת-קַיִן,וַתֹּאמֶר, קָנִיתִי אִישׁ אֶת-יְהוָה ד,ב וַתֹּסֶףלָלֶדֶת, אֶת-אָחִיו אֶת-הָבֶל; ידע זה זה למעשה עץ הדעת.
 וַיִּתְפְּרוּעֲלֵה תְאֵנָה, וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם חֲגֹרֹת. התחרטו על מעשיהם ולא רצו לעשות זואת שוב על מנת שלא יתפתו.
וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה כִּי טוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָל וְכִי
תַאֲוָה-הוּאלָעֵינַיִם,

לאחר המעשה נאמר:  ג,כ וַיִּקְרָאהָאָדָם שֵׁם אִשְׁתּוֹ, חַוָּה:  כִּיהִוא הָיְתָה, אֵם כָּל-חָי. מכאן אני מבין שהמעשה הוביל לכך שחווה תלד  כי אחרת מדוע רק אזקרא לה בשמה ועוד ששמה קשור עם לידה.

מדוע לא קרא לה חיה?

חוה
568 סכום הספרות 19

א  ם  כ   ל   ח   י
1 40  30 20  8  10  סכום הספרות 19.

וּמֵעֵץ, הַדַּעַת טוֹב וָרָע  שמו של העץ הוא דעת טוב ורע ולא עץ הדעתבלבד!!!!

וַיִּתְפְּרוּ עֲלֵה תְאֵנָה,וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם חֲגֹרֹת. למעשה יש כאן סוד זה לא עלה תאנה אלה תואנה  הם מצאו להם תירוץ  וחשבו שהתואנות – התירוצים יהיו להם חגורתהצלה!!! חגורות כתוב בכתיב חסר אולי בגלל שזה לא משהו פיזי וכמו שירדה הוו מהתאנה(תואנה) אז ירדו הווים מהחגורות.

בתהילים  מה ד כתוב "חֲגוֹרחַרְבְּךָ עַל יָרֵךְ גִּבּוֹר הוֹדְךָ וַהֲדָרֶךָ."

וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה כִּי טוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָלוְכִי תַאֲוָה-הוּא לָעֵינַיִם, וְנֶחְמָד הָעֵץ לְהַשְׂכִּיל, וַתִּקַּחמִפִּרְיוֹ, וַתֹּאכַל; וַתִּתֵּן גַּם-לְאִישָׁהּ עִמָּהּ, וַיֹּאכַל. האם קודם היא לא ראתה? מכאן אני מניח שהנחש "אכל"  מהעץ ואז האשה ראתה שלא קרה לו כלום אז אז היא הניחה שהוא צודק. למעשה הנחש לא הוזהרלא לאכל מן העץ .

1.      אםעץ הדעת טוב ורע הוא יחסי מין ואם האשה שימשה עם הנחש וכתוב שגם האדם אכל מעץ הדעת טוב ורע  אז גם האדם השתתף בקיום היחסים אם כך מדועעונשו לא קשור ביחסי מין או באיבר מין שלו?

לפי רש"י הנחש קיים יחסים עם האישה , מיד  לאחר "שאכלו" מעץ הדעת  כתוב :
וַתִּתֵּן גַּם-לְאִישָׁהּ עִמָּהּ, וַיֹּאכַל
 ג,ז וַתִּפָּקַחְנָה,עֵינֵי שְׁנֵיהֶם, וַיֵּדְעוּ, כִּי עֵירֻמִּם הֵם; למה מוזכר כי ערומים הם כי היה משהו שקשור באברי המין. דברנוסף  בתורה כתוב בכל מקום של יחסי מין"וידע"
ומיד לאחר הסיפור של גן עדן כתוב : ד,א
 וְהָאָדָם,יָדַע אֶת-חַוָּה אִשְׁתּוֹ; וַתַּהַר, וַתֵּלֶד אֶת-קַיִן,וַתֹּאמֶר, קָנִיתִי אִישׁ אֶת-יְהוָה ד,ב וַתֹּסֶףלָלֶדֶת, אֶת-אָחִיו אֶת-הָבֶל; ידע זה זה למעשה עץ הדעת.
 וַיִּתְפְּרוּעֲלֵה תְאֵנָה, וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם חֲגֹרֹת. התחרטו על מעשיהם ולא רצו לעשות זואת שוב על מנת שלא יתפתו.
וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה כִּי טוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָל וְכִי
תַאֲוָה-הוּאלָעֵינַיִם,

לאחר המעשה נאמר:  ג,כ וַיִּקְרָאהָאָדָם שֵׁם אִשְׁתּוֹ, חַוָּה:  כִּיהִוא הָיְתָה, אֵם כָּל-חָי. מכאן אני מבין שהמעשה הוביל לכך שחווה תלד  כי אחרת מדוע רק אזקרא לה בשמה ועוד ששמה קשור עם לידה.

מדוע לא קרא לה חיה?

חוה
568 סכום הספרות 19

א  ם  כ   ל   ח   י
1 40  30 20  8  10  סכום הספרות 19.

וּמֵעֵץ, הַדַּעַת טוֹב וָרָע  שמו של העץ הוא דעת טוב ורע ולא עץ הדעתבלבד!!!!

וַיִּתְפְּרוּ עֲלֵה תְאֵנָה,וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם חֲגֹרֹת. למעשה יש כאן סוד זה לא עלה תאנה אלה תואנה  הם מצאו להם תירוץ  וחשבו שהתואנות – התירוצים יהיו להם חגורתהצלה!!! חגורות כתוב בכתיב חסר אולי בגלל שזה לא משהו פיזי וכמו שירדה הוו מהתאנה(תואנה) אז ירדו הווים מהחגורות.

בתהילים  מה ד כתוב "חֲגוֹרחַרְבְּךָ עַל יָרֵךְ גִּבּוֹר הוֹדְךָ וַהֲדָרֶךָ."

וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה כִּי טוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָלוְכִי תַאֲוָה-הוּא לָעֵינַיִם, וְנֶחְמָד הָעֵץ לְהַשְׂכִּיל, וַתִּקַּחמִפִּרְיוֹ, וַתֹּאכַל; וַתִּתֵּן גַּם-לְאִישָׁהּ עִמָּהּ, וַיֹּאכַל. האם קודם היא לא ראתה? מכאן אני מניח שהנחש "אכל"  מהעץ ואז האשה ראתה שלא קרה לו כלום אז אז היא הניחה שהוא צודק. למעשה הנחש לא הוזהרלא לאכל מן העץ .

-->
הוספת תגובה ה', 25/11/2010 - 19:46